2011-08-25
 15:35:43

Liten update från Rhodos

Vi har fixat internet för en dag här på hotellet så här kommer en snabb update!
Vi har hunnit shoppa lite kläder och lite annat smått och gott varvat med att ha legat vid polen eller vid stranden och lekt i vågorna. Sandra och Bubblet har varit duktiga och köpt vykort som dom skickat men jag skriver ju grejerna här på bloggen istället så:

HEJ familjen och mina bästa vänner! Här är det gött, jag lever och mår bra
Ä L S K A R   E R  =D

Imorgon ska vi på partybåten och sen på kvällen är det bartömning på Pacha (En champagneflaska till alla och hur mycket drinkar du orkar dricka i baren för nån ynka hundring) Ja mamma och pappa, jag är ansvarig i fyllan.
Over and out så länge

2011-08-21
 05:33:28

Då var man på Arlanda igen då

img_6383 (MMS)

Då var man på Arlanda igen då (deja vu känslor) det är bara några timmar kvar tills man landar på Rhodos. Jag har saknat Rhodos i ett års tid nu och jag längtar tills jag sätter fötterna i sanden...

2011-08-20
 22:20:38

ITALIEN

Nu sitter jag i Sundbyberg i Bubblets lägenhet och försöker ta igen mig lite innan nästa resa imorgon, vi är 3 trötta, hungriga tjejer som ska försöka sova några timmar innan taxin kommer klockan 5 imorgonbitti och skjutsar oss till Arlanda igen för att åka till Grekland aaahhhh life is good! Man behöver bara vara hemma i regniga gråa sverige några timmar =P

HÄR KOMMER BILDREGNET FRÅN VECKAN I ITALIEN

Vårat underbara hotellrum i centrala Rom med jacuzzi i deras suite på översta våningen med terass och jättefint badrum!

Fontana Di Trevi

Glass åt vi varje dag, gärna flera gånger varje dag!

Ett fruktstånd på vägen till Colosseum
Bubblet framför Colosseum

Gatuartister

Vi åt underbar mat och drack gott vin, jag tog "Frutti Di Mare" tre gånger på en vecka haha

Efter en lång dag med att ha sett alla sevärdheter köpte vi med oss lite gott och baccardi breezer i smaken "Peach" (Den finns inte i Sverige, men det borde den fan!)

Efter några dagar i Rom tog vi oss till tågstationen för att åka vidare i 3 dagar till Florence
Skål =D
Firenze (Florence)

Vi checkade in på ett B&B hotell i Florence som hade stor frukost, även denna gång hamnade vi i penthouse.

Vi hittade en jättehärlig restaurang bara ett stenkast ifrån hotellet där priserna var löjligt låga, personaler supersnälla och maten bland det bästa vi ätit!

Quattro formaggio måste vara en av dom godaste pizzorna som finns!

Vi tog en buss från Florence mot vindistriktet Chianti, det tog cirka 30 minuter
I Chianti i byn "Greve im Chianti" fanns en stor vinprovningskällare där man laddade ett kort med euros som man sen fick gå runt till alla maskiner och sätta i och testa massa viner för. Jag föll för en champagne som jag fyllde på både 1 och 7 gånger =P
Man fick även testa olika olivoljor

Nät sista dagen åkte vi tillbaka till Rom och checkade in på ytterligare ett hotell (jo vi flängde runt en hel del) och åt frukost på morgonen innan vi tog flyget hem till Sverige igen...

Jag tycker om Italien =D

2011-08-18
 22:13:04

Trötta och småfulla brudar

img_4806 (MMS)

Nu är vi trötta och småfulla brudar som sitter i lobbyn på bed&breakfast och lånar internet! Bubblet ligger uppe och myser på hotellrummet och imorgon åker vi tillbaka till Rom igen, dagen har varit U N D E R B A R !

2011-08-18
 11:08:48

Nu drar vi äntligen iväg på vingård

img_3053 (MMS)

Nu drar vi äntligen iväg på vingård :D Det är sista dagen här i Florence innan vi tar tåget imorgonbitti tillbaka till Rom! Iiiihiiiiii Jag ska försöka att komma ihåg alla goda viner som jag smakar!

2011-08-17
 20:10:24

Florence <3

img_0586 (MMS)

Idag har vi varit inne i Florence centrum och ätit glass och shoppat! Det är så vackert och SÅ varmt. Vi tar och åker på en vingård imorgon istället för vi var så sent ute idag. Nu är vi tillbaka på hotellrummet med trötta ben och ska duscha en snabbis och sen gå ut och dricka drinkar ;) weeeee

2011-08-17
 11:07:28

Vi sitter nere i lobbyn på vårat B&B

img_9109 (MMS)

Just nu sitter vi nere i lobbyn på vårat B&B och letar ut en bra vingård i närheten :) vi har 2 dagar kvar i Florence innan vi åker tillbaka Rom en sista dag på Fredag! Vi var och åt på en underbar restaurang igår kväll så vi går nog dit sista kvällen igen, vinet och maten och personalen var sååååå nice! Kramis alla hemma :)

2011-08-16
 20:50:44

Utsikt från hotellrummet i Florence

img_4836 (MMS)

Tänka sig, vi har fått penthouse igen, ingen svit med jacuzzi denhär gången med en rejäl utsikt! Nu ska vi göra oss i ordning och gå ut och äta på restaurang...

2011-08-16
 00:51:11

Andra dagen i Rom

Jag har tagit hur många bilder som helst så jag kommer nog lägga ut massor när jag kommit hem, men här kommer ett smakprov iallafall =D Imorgon tar vi ett tåg ut till Toscana och försöker få tag på ett hotell och dricker mera vin och äter mera god mat! Vi har börjat bli rätt bruna också hihi

Sandra och Jag redo för att gå ut på stan
Frutti Di Mare som var helt j*vla underbar (Fast syster Anna gör den  m i n s t  lika god ;)
GLASS! Vi äter glass till frukost och lunch praktiskt taget!
Min favoritsmak hittills är "Cookies" med choklad och riktiga kakbitar i.
Måste lägga ut en bild på fina Törnrosa ikväll också (Bubblet) när hon försökte ta igen sig en stund på dubbelsängen.
2011-08-14
 21:58:37

Första dagen i ROM

HÄRLIGT =D
Det är inte ett dugg synd om oss här! Vi gick runt i stan och köpte frukt och satte oss utanför Colusseum ett tag, sen drog vi iväg och åt middag på en uteservering och drack lite vin! Nu har vi bunkrat upp med massa gott i hotellrummet och vi ska bubbla i våran jacuzzi. Vi märkte när vi kom på hotellet att vi fått penthouse suiten med jacuzzi mitt i rummet och en terass hahaha wicked. Nu ska jag fortsätta mysa KRAM

Vårat rum med bubbelbad
2011-08-14
 03:48:56

Då var man på Arlanda

img_6955 (MMS)

Då var man på Arlanda och väntar på att dom ska öppna incheckningen :) är oförskämt pigg wihooooo om några timmar landar vi i Rom... jag längtar inte det minsta!

16:47:00

Dricker champagne i solen

img_6975 (MMS)

13:54:38

Vad händer?

img_8113 (MMS)

Vad händer? Det är underbart väder här i huvudstaden, Bubblet har handlat ny resväska, vi ska strax äta nån lunch och jag förbluffas än en gång över hur mycket det luktar/doftar och emellanåt tyvärr  stinker här i Sthlm hahaha but all is great all is good och nu är det inte länge till vi sitter på flyget till Rom :D

10:22:04

Sista solningen

img_2503 (MMS)

Jag och Bubblet ligger och solar en sista gång innan resan, man har fått sig en bra grund äntligen , fick täcka över rumpen stumpen dock som fortfarande är bränd :P sen blir det frukost och sen ska vi in till centrum för att shoppa lite !

2011-08-12
 15:40:48

Sitter nu på tåget mot Stockholm

img_7834 (MMS)

Sitter nu på tåget mot Stockholm med lite vin och massa förväntningar i magen ! På söndag bär det av till Italien men innan väntar 2 dagar i huvudstaden! Nu ska jag leta reda på Anne som också är med på tåget och ska till Vimmerby för att vara grid-girl igen på Speedway :) pöss

2011-08-12
 10:13:20

Idag börjar min SEMESTER

Upp som en sol imorse
Idag är ingen vanlig dag
Jag börjar min semester
Ä N T L I G E N
Först Stockholm, sen på söndag morgon åker jag och brudarna till Italien en vecka och efter det till Rhodos 2 veckor.
Jag älskar fan mitt liv
Min mamma och pappa kommer ta hand om lillskiten meddans jag är borta snälla som dom är, kommer sakna det lilla underbettet haha. Men hellre att man saknar någon än att man är less på någon säger jag!! Då blir det bara ännu bättre när man väl ses.
**********************************************************
Jag ska försöka att lägga upp MMS inlägg på saker vi gör, det går ju så snabbt att skicka iväg så jag ska försöka att göra det varje dag =D

2011-08-11
 06:46:02

2 dagar kvar and counting

img_5643 (MMS)

Imorse hade jag ställt väckarklockan för näst sista gången (bara två dagar kvar, bara två dagar kvar, bara två dagar kvar) Denhär veckan har gått så segt men ändå så snabbt. Jag har lyckats bränna rumpan i solariet också, den stackaren som inte fått sett solljus på snart ett år gick inte ens att ligga på inatt så det blev alldeles för lite sömn... om något alls, hade inte ens sånadär grejer i ögonvråna imorse och var vaken innan väckarklockan som ringde 5. MEN när man är brunbränd syns inte ringarna runt ögonen (kanske bara lite)

21:30:13

Packning - CHECK

Nu är jag packad och klar, bikinin (läs 7 stycken) passet, partyskorna och härliga sommarklänningar är nerpackade tillsammans med en tandborste och lite solskydd, jag kör med min "lilla" väska så jag slipper övervikt denhär gången och tro det elller ej men det finns faktiskt plats kvar i den =P

En och en halv dag kvar sen sitter jag på tåget och är på väg

21:26:47

Muffins och bebis är en bra kombination

Mina muffins som jag bakade häromdagen lade jag ner i en liten korg med blå rosett på och åkte iväg till Cissi och Jocke för att gratta dom till lilla bebisen, och liten var han Bill, ca 3500 gram. Nog för att Cissi hade bakat massor med bullar för nån vecka sedan för att förbereda för allt sällskap dom skulle få, men ett par nybakta muffins är ju aldrig fel ;)

Bill var hur mysig som helst, precis som föräldrarna sina!
 21:18:25

Nya naglar inför semestern

Jag var till Cecilia på Wellnesskliniken och fixade nya fräscha naglar inför semestern, helt otroligt vad fina naglar kan göra för händer =) man får lite handmassage, lite ompyssling och lite prat om allt mellan himmel och jord på köpet! Jag körde som jag gjort den senaste tiden med en genomskinlig ljust rosatonad gelé över hela nageln och skippade den franska manikyren.

Innan var dom utväxta och skadade efter 6 veckors slit.
Efter - Starka, friska, helt perfekta :D
 15:57:34

Bakat blåbärs/chokladmuffins :D

img_1073 (MMS)

Nu har jag bakat blåbärs/chokladmuffins som jag ska ha med mig till fika hos Cissi, Jocke och Bill :D Smeten blev iallafall supergod haha

14:01:54

Lilla Bill

img_2144 (MMS)

I eftermiddag ska jag åka och sytta Cissi och Jockes lilla bebis Bill för första gången :D ska bli härligt att träffa Cissi och snacka ikapp oss lite! Efter det blir det elljusspåret med Tyson och Bubblet, vi har tränat i nån vecka nu och det både känns och syns på kroppen, bikini here we come haha känns superbra

07:28:10

Vädret i Rom

img_2160 (MMS)

Vädret ser ut att vara helt okej i Rom nästa vecka ;) Åhh jag längtar så att jag spricker, är så rastlös och vill inte sitta still utan vill att dagarna ska gå mycket snabbare än vad dom gör nu! Snart får jag sitta där på ett café och dricka en kaffe latté och titta på snygga italienare och äta en god pasta.......

2011-08-08
 21:08:02

Pappa 58 år - Thomeé och middag

För att fira min pappas födelsedag så tog jag och hela familjen igår en tur med Thomeébåten ut till Verkön för en gigantisk picknick som till och med solen tittade fram på bland alla gråa moln. Vi barn bjöd sen mamma och pappa på middag på Sir Winston på kvällen, med andra ord så var jag julbords-mätt konstant den här dagen men det var helt underbart det med!
GRATTIS PAPPA

Fina Thomeé båten
Klara för avgång!
När vi kom fram på Verkön hittade vi en liten egen plats avsides på en äng som vi började duka upp på! Det var kyckling, kött, laxrullar, Mammas hemmagjord potatissallad, chili cheeseballs som Lotta och Micke gjort, grissini med parmaskinka, melon, chokladövertäckta jordgubbar, saft, champagne, vin och öl. Vi mådde gott med andra ord!
Sofie hjälper Mamma med bordsdukningen. (mamma hade även med sig duken, alltid redo för picknick)
Födelsedagsbarnet öppnade champagnen
Verkö Slott
Micke och Agnes. Det var Agnes första gång att åka båt och det var såklart spännande
På Sir Winston på kvällen! Pappa visar upp sin pepparstek
Måste lägga upp bild på min gorgonzolafyllda laxfile med murkelsås som var så j*vla god! Den borde man absolut prova om man inte redan gjort det.
En underbar dag
2011-08-07
 15:18:52

Cutie Sofie på Verkön

img_5596 (MMS)

Cutie Sofie på Verkön Nu sitter vi och har picknick här ute, det är tyst och lugnt och det finns en hage med kor och hästar precis här bredvid! *mys*

2011-08-07
 11:24:46

Hela familjen på Thomee båten och ska äta ...

img_3348 (MMS)

Hela familjen på Thomee båten och ska äta lunch ute på verkön och sedan ikväll har vi bokat bord på Sir Winston för alla 10 för att fira min pappas födelsedag :D

21:09:51

Game of Thrones - Khal Drogo

Ni som inte sett Game of Thrones borde ABSOLUT göra det om ni gillar äventyr blandat med blod och massa naket haha. Serien är baserad på första boken i "A song of fire and Ice" som jag tyvärr inte läst men ska nog kolla om dom finns på ljudbok.

Min favoritkaraktär är Khal Drogo spelad av kolossala Jason Momoa, tänk er han med lite strössel på ;)

bild från google
 20:55:24

Jag och Ida

Jag har rensat på datorn idag, satan vad mycket skit och onödigt man har som tar upp en massa plats. Jag kollade också igenom mitt älskade Photobooth där jag nästan aldrig kan radera några bilder och hittade domhär härliga halvt lulliga bilderna från när jag och Ida skulle ut på StorsjöYran hihi

20:17:48

Persikor med rårörda hallon toppat med van...

img_3178 (MMS)

Persikor med rårörda hallon toppat med vaniljgrädde! Niiiiice, det är bättre för kroppen och man får massa vitaminer med på köpet, mer frukt åt folket!

2011-08-05
 16:55:51

1001 inlägg

OJ jag såg på statistiken nu att jag är uppe i över 1000 inlägg på denhär bloggen, lite coolt måste jag ändå säga. Gick bakåt i tiden och kollade det första inlägget jag skrev och det var att jag skulle på tatueringsstället "Man´s ruin" ute på Frösön och fixa mina vingar som inte blev bra första gången när jag gjorde dom på "X-tattoo" som inte finns kvar längre.

Grattis till 1000 inlägg till mig =D

bild från när dom var nygjorda 2009
bild hur dom ser ut nu
 20:27:29

Bara en vecka kvar

Jag kan nästan inte fatta att jag har semester snart
b a r a   e n   v e c k a   k v a r   t i l l   f r i h e t   o c h   a v s l a p p n i n g
Sen åker jag och Sandra och Bubblet till Rom - Italien först en vecka och sedan till mitt och Sandras älskade Rhodos - Grekland i två veckor. Jag saknar Rhodos så mycket och det blir tredje gången vi åker tillbaka dit jag och Sandra. Lägger upp några bilder från tidigare år för att visa min längtan...

Jag och Sandra 2008
Sandra och Linn 2010
Jag och Sandra med Sandra och Sofia som vi träffade på partybåten 2010
Jag och en tredjedel av grabbarna grus 2008 på väg på party
 12:48:06

Follow my blog with Bloglovin

bloglovin
 12:16:35

Tyck gärna till om den nya designen

Bloggextra.se
 12:02:50

NU ÄNDRAR JAG BLOGGEN

Nu har jag ändrat min bloggdesign och även gjort så jag har EN bloggsida med livet och allt annat möjligt i och EN bloggsida med allt makeup relaterat i. Många har uttryckt att dom läser bloggen endast för makeup-delen och skiter (självklart) i vad jag gör annars på dagarna, medans andra tycker tvärtom och skiter i hur jag ser ut =P
Det kommer att vara enkelt att gå mellan dom båda sidorna, klicka bara på länkarna ovanför för att komma till rätt sida.
Hoppas ni kommer tycka om det här nya upplägget, annars får ni gärna komma med förslag
PUSS och KRAM
2011-08-03
 22:58:57

Snälla vänner man har

Hur snäll får man inte vara? Caroline kom förbi med jordgubbar och en flaska bubbel ikväll, hon kanske kände på sig att jag behövde det haha. Flaskan sparar jag till ett bättre tillfälle då jag har haft ont i magen hela natten som var och även idag. Måste nog vara något som jag har fått i mig...
 16:50:08

Life is god!

img_8998 (MMS)

Life is god! Life is mine Life is ours Life is love

13:43:30

Myser med Tyson och Bubblet i parken

img_2857 (MMS)

Myser med Tyson och Bubblet i parken Drog ut lite tidigare från jobbet, det är bäst att passa på när det är bra väder. Köpte med oss lite melon och jordgubbar...

08:34:28

Wunderlist

img_5424 (MMS)

Jag vill rekommendera en app jag laddade hem igår. Den heter "Wunderlist" och är helt perfekt för en list galning som jag. Man kan skapa olika "att göra" listor med olika slutföringsdatum och den kan skicka påminnelser både till telefonen och till sin mail om man så vill. SÅ SKÖNT att slippa ha post-it lappar som ligger och skräpar överallt, plus att man kan välja bakgrund hihi. Nu är det ordning och reda =D

07:07:10

Makeup och håruppsättning på Anne

I förra veckan så gjorde jag i ordning Anne som skulle på kalas. Det blev både sminkning och håruppsättning.
Huden:
Clinique supermoisture makeup #04
MAC mineralized skinfinish #Medium
ELF mineral blush #Joy
ELF mineral bronzer
Ögonen:
MakeUpStore Tri brow color till ögonbrynen
Hightechlighter #Phenomenon
Microshadows #Satin, #Velvet, #Pollution
Läppar:
Isadora gloss #Peach sorbet

2011-08-01
 21:21:57

Makeup store paletten

Äntligen är den min! Jag kunde ju verkligen inte hålla mig ifrån att köpa den även fast jag var lite besviken på hur plastig paletten kändes men jag är nöjd iallafall. Jag har fyllt den med mina vardagliga neutrala skuggor.
Från vänster övre raden: Satin, Muffin, Tie och Tribrow color
Från vänster nedre raden: Vanilla, Velvet, Cookie och Pollution

Finns på en makeupstore butik nära dig för runt 200-250 kronor.